четвер, 27 липня 2017 р.

Літературне читання 2 клас.

Урок  літературного читання 2 клас

Тема:     Оповідання про світ дитинства . Краса доброго вчинку.
             В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка».
Мета:                               Ознайомити дітей із твором В. Сухомлинського
                                              «Горбатенька дівчинка».
                                              Вчити давати характеристику головним дійовим
                                              особам, аналізувати та оцінювати їх поведінку і   
                                               вчинки,  робити висновки щодо прочитаного.
                                               Розвивати виразне читання, зв’язне мовлення,
                                               вміння висловити свою думку, цінувати думки
                                               товаришів.
                                               Виховувати доброту і чуйність, викликати бажання
                                               наслідувати добрі справи однолітків.
Обладнання:                        портрет В. Сухомлинського ,тлумачний словник,
                                              дидактичний матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу
-Діти, давайте щиро привітаємо один одного такими словами.
                     Я всміхаюсь сонечку.
Учні (хором):  Здраствуй золоте!
                     Я всміхаюсь квіточці!
Учні (хором): Хай вона росте!
                     Я всміхаюсь дощику!
Учні ( хором): Лийся, мов з відра.
                     Друзям усміхаюся
Учні (хором): Зичу їм добра
Тож подаруйте посмішку своєму товаришеві.
          Сядьте, дітки всі рівненько,
          Усміхніться всі гарненько,
          Настрій на урок взяли,
          Працювати почали.

ІІ. Мовна розминка
1.     Дихальні вправи
-         Щоб ротик і язичок були на уроці слухняними, виконаємо зараз такі дихальні вправи:
-         1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо.
-         1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, ніби гасимо свічку.
-         1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, показуємо, як із кульки виходить повітря.
              2.  Промовляння скоромовки
 РАК ТАТУСЬ ПРИНІС З КРАМНИЦІ
РАЧЕНЯТАМ РАХІВНИЦІ.
Повторення вивчених скоромовок.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.     Перевірка домашнього завдання
-         З яким твором ви познайомилися на минулому уроці?
-         Хто є головними героями?
-         Ви уважно вдома читали оповіданнячко?
-         Пропоную вам пограти в гру «Доведи що…».  Ви маєте вибрати в тексті і прочитати  те місце, що доводить:
  … дія оповідання відбувається навесні;
  …. Петрик не допомагав бабусі;
  …. Петрика вразило  , як пташка будувала своє гніздо;  
…Петрик зрозумів, що треба  працювати , а не     лінуватись.
2. Перестав літери і прочитай .
В кудзьоби наво слаприне нкуволоси. рикПет сяпідвів й увглян на щку. інВ ивпобач кевели неволося догніз.
(В дзьобику вона принесла волосинку. Петрик підвівся й глянув на кущ. Він побачив велике волосяне гніздо.)

3. Вправа «Роз’єднай слова”
-Діти, давайте відокремимо слова і прочитаємо тему уроку.
Красадоброговчинку. Краса доброго вчинку.
 Бесіда
-         Хто є автором  оповідання «По волосинці?»
-         Сьогодні ми з вами продовжимо знайомство із твором  В. Сухомлинського.   І опрацюємо оповідання «Горбатенька двчинка».Згадайте може ви щось знаєте про цю людину?
(Вивішую портрет)
-         Василь Сухомлинський народився 1918 році, 15серпня  в с. Васильків ці на Полтавщині, у селянській сім’ї. Крім Василя у сім’ї було ще троє дітей. Батьки ніколи не сварилися між собою і не карали своїх дітей. Може тому всі обрали професію вчителя.  
      В. Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював у школі 35 років. В.Сухомлинський – заслужений вчитель України.
Василь Олександрович дуже любив дітей і написав для них багато цікавих оповідань , казок.  Його твори вчать вас бути  добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили батьків, а також свою прекрасну Батьківщину.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.        Повідомлення теми уроку
-         Тож давайте познайомимося ще із одним твором В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».
-         Діточки, а що таке совість?   Може хтось з вас зможе пояснити?
-         Де ми можемо дізнатися, яке лексичне значення має слово «совість»?
-         Правильно. В українській мові є словник, у якому можна дізнатися  про лексичні значення любого слова. Такий словник називається  тлумачний.( Вчитель  показує словник)
-         Ось зараз знайдемо слово «совість» і прочитаємо  його лексичне значення.  ( Тлумачний словник. – Харків: 2007, ст. 5510
Совість – це усвідомлення і відчуття моральної відповідальності за свою поведінку та вчинки.
-         У вас дане визначення написане в пам’ятці.
2.     Гра «Незакінчене речення»
-         Погляньте на дошку. Прочитайте ще раз назву оповідання.
-         Як ви думаєте, про що, або про кого  розповідається у оповіданні, знаючи тільки його назву?
-         Прошу давати відповідь на запитання, продовжуючи речення за даними початками:  «Я думаю…», «На мою думку…»(вчитель вивішує на дошці  листок, на якому записано: «Я думаю…», «На мою думку…»)(Діти висловлюють своє припущення)

ІV. Формування контрольно оцінювальних дій
1.     Читання оповідання вчителем із передбаченням,  зупинками
Горбатенька дівчинка
Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.
Відчини двері й подивись, хто там стукає, - мовив учитель.
        Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися у незнайому дівчинку.
        Вона була горбата.
І зупинка
   -  Кого привів у клас директор?
   -  Чому всі діти звернули увагу на дівчинку?
  -   Що б ви зробили у такому випадку?
  -   Як ви думаєте, що трапилося далі?

     Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він подивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.
       У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивились на дівчинку й лагідно всміхалися.
 ІІ зупинка
-         Чого боявся вчитель?
-         Як сприйняли діти дівчинку?
-         Як би ви вчинили в такому випадку?
-         Як ви думаєте, яке буде подовження тексту?

Учитель полегшено перевів дух.
- Цю дівчинку звуть Оля, - сказав директор. – вона приїхала до нас далеку, хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?
    Усі шість хлопчиків і дівчаток, що виділи за першими партами, піднесли руки:
-         Я…
Учитель тепер спокійний: клас витримав іспит.
 
-         Який іспит витримав клас?
-         Як ви вважаєте, чи правильно вчинили діти?.
   V.Фізкультхвилинка
2.     Читання оповідання учнями «Ланцюжком»
3.     Вибіркове читання
-         Прочитайте те місце твору, де розповідається, чим займалися учні в класі.
-         Прочитайте те місце твору, де розповідається, як учитель дивився на своїх учнів.
-         Прочитайте те місце твору, де розповідається, як учні зустріли дівчинку.
-         Яка головна думка твору?
-         Чи можемо ми назвати дію дітей красивим вчинком?
4.     Читання деформованих прислів’їв
Робота в парах
-         Зараз ви попрацюєте в парах. Покажіть кожен свою пару. Пригадайте правила роботи в парі.
У вас на парті є листочок  рожевого кольору. Пропоную вам прочитати  деформовані прислів’я.
 дяЛюність родожча аз все.   еН сясмій з ихал людськоог, щоб обіт не лобу такого.
Людяність дорожча за все.
                Не смійся з лиха людського, щоб тобі не було  такого.
-         Як ви розумієте дані прислів’я .
-         Дані прислів’я записані вам у пам’ятку.
VІ. Підсумок уроку
    Гра « Мікрофон»
-         Що сподобалося вам на уроці?
-         Що цікавого ви дізналися на уроці?
-         Кому ви запропонуєте прочитати пам’ятку із прислів’ями?
 Ви ще маленькі. У вас усе життя попереду.  В народі кажуть: «Життя  прожити -  не поле перейти», тому у вас буде безліч життєвих ситуацій, з яких потрібно знайти достойний вихід. Мені б хотілося, щоб  ви пам’ятали прислів’я з пам’ятки, дали їх прочитати рідним і знайомим.  Тоді  ви  дійсно виростите Людьми   з великої букви.

VІІ. Домашнє завдання: виразно читати оповідання, відповідати на запитання.

Немає коментарів:

Дописати коментар