Урок математики
2 клас
Тема: Віднімання виду 50-34. Кругові приклади. Розв′язування
складених задач.
Мета: Ознайомити учнів з відніманням виду 50 – 34. Працювати
над розв′язуванням складених задач. Закріплювати обчислювальні навички учнів.
Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, математичне мовлення
учнів. Виховувати інтерес до спорту.
Обладнання: числові картки, м′яч, м′ячі з числами.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
1.От і все, дзвенить
дзвінок.
В гості йде до нас урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці!
2. Ознайомлення з девізом.
Тож девіз тепер згадаймо
І урок наш починаймо.
- А девіз нашого уроку:
Міркуємо - … Швидко!
Відповідаємо - … Правильно!
Лічимо - … Точно!
Пишемо - … Гарно!
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ми
продовжуємо віднімати двоцифрові числа. А щоб цікавіше нам було працювати,
сьогодні я вам пропоную провести математичний марафон.
- Що означає слово «
марафон»?
Повідомлення учня.
Марафон – змагання, яке
характеризується великою протяжністю. Назва походить від легендарного бігу
грецького воїна Філіппіда, який після перемоги над персами ( 490 до н.е.)
подолав трасу між грецькими містами Марафон – Афіни без відпочинку і
сповістивши про перемогу греків, впав і помер від виснаження.
ІІІ. Актуалізація опорних
знань учнів.
Сьогодні ми теж стартуємо.
У нас буде уявний марафон, на якому ми будемо долати математичні відстані, розв′язувати
приклади і задачі. А перед змаганнями завжди проводять розминку.
1. Усний рахунок. « Гра з м′ячем».(
Вчитель кидає м′яч учневі і задає приклад.
Учень дає відповідь, повертаючи м′яч.)
2.Естафета.
Далі у нас на дистанції –
естафета.
Естафета – змагання, у
якому один учасник змінюється іншим і передає якийсь умовний предмет (м′яч,
паличку, прапорець ). Нашим предметом буде картка з прикладами. Завдання: кожен
розв′язує по одному прикладу і передає назад товаришеві, останній передає
учителю, прозвітувавши про правильність виконання.
55+23=
45+6=
59-20=
60-6=
77-30=
Звірте відповіді прикладів
з відповідями на екрані і прозвітуйте
про правильність розв′язання.
Перемогла команда…
3.Каліграфічна хвилинка.
Далі у нас естафета чисел.
Запишіть каліграфічно числа у зошит.
18 9
12 21 70 55 98
74
Яке число зайве? Чому?
Назвіть найбільше число?
Найменше?
Назвіть «сусідів» числа 42.
Яке число складається з 2
дес.1 од.; з 7 дес.?
У якому числі однакова
кількість десятків і одиниць?
Яке число при лічбі стоїть
за числом 18?
Яке число можна дістати,
якщо поміняти місцями цифри у числі 74?
4. Гра « Попади у ціль».
Легка атлетика – різнобічна
фізична підготовка. Атлетика – біг,
ходьба, стрибки, метання ядра.
-
А тепер
позмагаємося у попаданні в ціль.
Ось на
екрані ваша ціль – це кільця з числами, а ось м’ячі (кружечки з прикладами).
63
21
46
30+43=
42-21= 30+16=
64-1= 20+1=
88-42=
32+31=
63-42=
48-2=
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Віднімання виду 50-34.
-
Кожні
змагання обов’язково коментує спортивний коментатор.
-
Коментатор
– в газеті, журналі, на радіо і телебаченні, автор коментарів, присвячених
певному колу спортивних подій.
Спробуємо
і ми прокоментувати, але не матч, а розв’язання прикладів. (№ 561)
1.
Розглянути
записи і пояснити розв’язання.
50-34= Міркування: від 5 дес. Віднімаємо 3 десятки,
50-30=20
отримаємо 2 дес. або 20 одиниць. Від 20 віднімаємо
20-4=16 4 од.,
отримаємо 16. Відповідь:16.
(декілька учнів повторюють пояснення).
2.
Виконання
завдання з поясненням. (№ 562)
60-23= 40-16= 70-44= 90-57=
3.
Розв’язування
кругових прикладів. (№ 564)
-
Математичний
ринг. Ринг – це огороджений майданчик для змагань з боксу. На ринг викликаються
2 учні.( розв′язують на розворотах дошки приклади, інші – самостійно в
зошитах).
-
Перевіряємо.
Якщо приклад розв′язано правильно – плнскаємо в долоні, неправильно – тупаємо
ногами)
V. Фізкультхвилинка.
Позмагаємося
у плаванні.
А тепер
пливемо разом,
Як руками
вам покажем:
Разом раз
– це брас,
Одною
рукою – це кроль.
Гойдаємося
на хвилі,
Пливемо на
спині.
Всі, як
один, пливем, як дельфін.
VІ. Розв′язування складених задач.
Гімнастика
– сукупність вправ для фізичного розвитку організма. Гімнастикою для розуму є
розв′язування задач.
1.
Розв′язування
задачі № 563.
-
Що означає
в задачі число 70? А число 58?
-
Чи маємо
всі числові дані, щоб дати відповідь на
запитання задачі?
-
Що
потрібно зробити, щоб дізнатися, на скільки літрів води більше
випаровує
рослина соняшника від рослини цукрового буряка за місяць? ( 70 – 58 = 12 ( л)
2.
Розв′
язування задачі.
-
Скласти
задачу за скороченим записом і розв′язати.
Кукурудзи
– 50 кг
Жита - ?,
на 22 кг менше
Ячменю -
?, на 8 кг більше
VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.( №566,567)
Фініш-
кінцевий пункт дистанції в спортивних змаганнях.
-
От і ми з
вами прийшли до фінішу. Бажаю вам сили, здоров′я, наснаги.
Визначення
та нагородження переможців змагань.
-
Що вам
найбільше сподобалось на уроці?
-
Що запам′яталося?
-
Поясніть,
як розв′язати приклади 80 – 46; 60 – 32.
Немає коментарів:
Дописати коментар